reklama

Stay cool alebo Krčmarik maličký, trasú sa ti rúčky... tradície

...malý pohárik máš, malý pohárik máš a ešte nedolievaš.... reč bude o ľudovkách a novom imidži našej generácie STEREOTYPSTEREOTYPSTEREOTYP

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Bože ľudovky, to je nudné, to je trápné, nemoderné fúúúj. Námet som dostal z vlastnej skúsenosti a doklepol to chalanisko v "zle zrežírovanej Slovensko má talent" ako reakcia na krásne zatancovaný ľudový tanec. Prvý krát som sa hambil sám za seba a svoje výroky ohľadom ľudoviek. Kedy si si zaspieval z chuti nejakú ľudovku? Že to iba babky na dedinách počúvajú keď im miestny rozhlas hlási: )Milí spoluobčania, obec ........ vyhlasuje že ihneď po vyhlásení nasledovného oznamu si môžete zakúpiť v predajných stánkoch: punčocháče a mikiny....". Babkiná 70 desiatka ma presvedčila o opaku. Pravda stalo sa to ešte skôr. 

Brat sa lúčil do zahraničia a tak sme pozvali starých rodičov na posedenie pri hudbe. V Nemšovej je krčmička s živou hudbou a dobrým grillom tak sme sa rozhodli ich tam zavolať. Predstavte si tú scénu. Najedli sme sa, napili, porozprávali a začala vedľajšia partia tancovať na muziku. 50 ročný? Nie moji drahí. Miestna mládež 20 ročná sa pustila do tanca. Vtedy som sledoval chalana ktorý vykrútil všetky dievky a tancoval naozaj pekne. Bolo mi doplaču... chcel som ísť aj ja. Odviazať sa, ale bolo mi tak trapne, že som nevedel kroky a by ma vysmiali. Dokonca moj dedo sa šiel zabaviť a veru sa zabával ako mladic... Veru bolo čo závidieť ten moment. Veru tak..... Je to také niečo ako pozerať rybičkám z akvárka na vedľa prilepené fotky z letnej dovolenky pri mori. Veru bolo tam to sklo ktoré som nevedel prekonať. 

Vtedy som pochopil čo znamená byť správnym slovákom... Nie to že nadávam na politiku alebo pijem slovenské pivečko. Veta že = tradície treba zachovávať = to je ako posadiť poslednú žirafu z Afriky do klietky a pomaly ju prevážať do ZOO v Antarktíde. O necelé 2 týždne sme sa stretli v tom istom podniku na 70the mojej babky a v kruhu rodiny som sa osmelil poškriabať parket. Vtedy aj spev išiel sám od seba. Uvedomil som si, že veľa z tých pesníčiek poznám a tak bolo veselšie. Pozval som do tanca aj miestne kočky, nech je nejaka sranda... No paráda... vtedy mi došlo že OLDIES, HIPHOP, ROCK je super, ale je to akási kópia. Niečo čo je všade po svete plusminus rovnake. Ale to naše vlastné, tradičné má určitú vyššiu úroveň. Je to unisex, uniage. Je to aj tanec aj hudba, niečo zo života aj zábavné. Kedysi sa zabávali decká aj rodičia na tých istých zábavách.... teraz fotrovci doma kapria a my sa tvárime na každej 3tej - 2hej akcii ze to bol kapor. Lebo je rozdiel ked si spievas so svojimi "Always, Illbe there when the sun goes down, alebo No woman no Cry" ale úplna liga je "Tri dni ma naháňali aj tak ma nedostali, alebo Do rána je malá chvíľa, vyprevaď ma moja mila" Je to obdoby keď niečo poznáš a poznajú to aj tí naokolo. pocit spolupatričnosti.

 Bol som v španielsku a na jednej párty si začali spievať kamaráti svoje pesničky. Potom sa ma spýtali, či by sme vedeli ako slováci niečo zaspievať..... Vtedy ma napadlo: veď čo by sme mohli takého zaspievať čo poznáme všetci? Ani v dolinách, ani Bonboniéru od Gladiátora, Pár dní by skončilo fiaskom (skúste si spomenúť 2hú slohu pesničky), Elán zachránil... sakra ale bojím sa že takých ako Elán o moc viac není..... Tak poďme zachrániť situáciu.... Ani tak nebolo ani tak nesmie byť, aby tí slováci nemali za čo piť......alebo Keď šoféri naštartujú, juchachá, naštartujú, švárne dievča pomilujú, juchachá, pomilujú. Škoda, Audi, Volvo, Populár, švárne dievča je náš ideál, slivovica, rum a borovica, to je náš materiál ( no nie je to nadčasové ???) :)

Matej Kultan

Matej Kultan

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som blázon, ktoremu odpadli 3 uši, narástol nos a svoju podobizeň teraz uverejnujem na Blogu s cieľom presvedčiť všetkých naokolo, že som len žirafa s trapnym zmyslom pre humor... sOm(árik) OpeNmiNded...viaC ziStíš sám ak chceš = máš 5,3452 min na čítanie. :l Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu